Comunicación Institucional de la Ciencia |
Elena Lázaro Real |
- Komunikazio zientifiko instituzionalaren agente nagusien ikuspegi orokorra eskaini eta, honekin batera, hartzaileen eta erabilitako formatu arrakastatsuak
- Komunikazio zientifikoa egiteko informazio instituzionaleko iturrien sarreran sakondu
- Ikerketa proiektuetan komunikazio planen garapenerako klabeak analizatu
|
- Komunikazio zientifiko instituzionaleko agenteak: Kultura Zientifikoko Unitateak eta bestelako dibulgazio egiturak
- Komunikazio zientifiko instituzionaleko publiko hartzaileak: hedabideak eta ekintza zuzena
- Informazio zientifiko instituzionaleko iturriak: albistea aurkitzen
- Nazioarteko ikerketa proiektuetarako zein nazio ikerketa proiektuetarako komunikazio planen diseinua
- Kultura zientifikoaren promoziorako proiektuen diseinua: finantziazio iturriak, publikoak eta ebaluazioa
|
Periodismo Científico |
Ángela Bernardo Alvarez |
- Zientzian espezializatutako kazetaritzaren beharra eta helburuak irakatsi
- Kazetaritza zientifikoaren prozesuak eta teknikak ulertu
- Zientziaren inguruko informazioaren sorreran eta sarbidean arazoak eta erronkak analizatu
|
- Sarrera: zientziaren kazetaritzaren jatorriak eta fundamentuak
- Zientziaren gaineko informaziora sarbidea: pertzepzio soziala, interes informatiboa eta kazetaritza espezializatuaren erronkak
- Kazetaritza zientifikoaren iturriak
- Erredakzio teknikak
- Kazetaritza generoak zientziaren inguruko informazioan
|
Publicaciones y Congresos Científicos |
Joaquín Sevilla Moróder |
- Profesionalen arteko komunikazio zientifikoen gakoak ulertu
- Parekoen ebaluazioaren zentzu eta funtzionamendua ulertu
- Kongresu motak, funtzionamendua eta erabilgarritasuna analizatu
|
- Zientzialarien arteko komunikazioa. Ezagutzaren aurreratzearen garrantzia
- Argitalpen zientifikoaren historia laburra
- Parekoen ebaluazioa, garrantzia eta mugak
- Kongresuak: motak, tamainak, interesa/li>
|
Redes Sociales en la Comunicación Científica |
Ziortza Guezuraga |
- Sare sozialak zer diren jakitea eta haien dinamika ezagutzea.
- Sare sozialetan erabiltzen diren zabalkunde lerroak diseinatzea eta aktibatzea.
- Emaitzak ebaluatzeko irizpideak programatzea: zaintza teknologikoa.
|
- Sare sozialen ekosistema: ezaugarriak, tresnak, erabilerak eta erabiltzaileak.
- Informazioa zabaltzea sare sozialen bidez: ezaugarriak, irizpideak eta dinamikak.
- Programa eta zabalkunde estrategia bat diseinatzea eta praktikan jartzea.
- Zaintza teknologikoa eta emaitzak neurtzea: norberaren eta besteen estrategiak aztertzea.
|
Los discursos de la ciencia en la esfera pública en el siglo XXI |
Carolina Moreno |
- Zientziaren inguruan informatuta egoteko, informazio iturri eta kanalak zelan erabiltzen dituzten ezagutu
- Hedabideen, sare sozialen, mugikorreko aplikazioen, zinemaren edo internet bidez informazioa zientifikoa zelan zabaltzen den ulertzea
- Zientzia mediatikoki zelan eraikitzen den eta herritarrek zelan berreraikitzen duten zientziaren ideia ulertu
|
- Nazioarteko ikerketa lerro nagusiak zientzia komunikazioan eta komunikazio zientifikoan
- Herritarrek zelan informatzen diren zientziaz eta zelan hautematen dituzten eduki zientifikoak
- Zientziaren eraikuntza mediatikoa (zientzia mediatikoa)
- Hedabideen, sare sozialen eta interneten papera ekosistema komunikatiboan
- Diskurtsoak esfera publikoan: iritzi-buruak, desinformazioa eta konspirazio teoriak
|
Introducción a la Comunicación Científica |
Marta Fallola Sánchez-Herrera |
- Zientzia komunikazioaren historia, egungo egoera eta erronkak ezagutu
- Modu praktikoan zientzia komunikatzeko tresna eta medio ezberdinak erabili
|
- Zientzia komunikazioaren historia eta egungo egoera
- Idatziz zientzia komunikatzea
- Begietatik (eta belarrietatik) sartzen da zientzia
- Zientzia espazio publikoetan komunikatzen
- Herritarren zientzia
|
Nociones Científicas Básicas |
César Tomé López |
- Oinarrizko kontzeptuak kualitatiboki atzitu
- Egunerokotasunean kontzeptu horien inplikazioak ulertu
- Informazioaren analisi kritikoan kontzeptu horiek baliatu
|
- Fisikaren oinarri nagusiak
- Termodinamika eta elektromagnetismoa
- Atomoak, konposatuak eta ordena
- Astronomian eta geozientzietan oinarrizko kontzeptuak
- Biologiaren fundamentuak
|
Proiektua |
Juan Ignacio Pérez Iglesias,
Antonio Casado da Rocha |
- 10 minutuko aurkezpen bat bideo formatuan proiektatu, dokumentatu, egin eta zabaltzea.
|
-
- Ikasle bakoitzak kultura zientifikoaren gai bat aurkeztuko du, bere master tutorearen laguntzaz aukeratua eta landua. Masterreko irakasle bakoitza 1 edo 2 ikasleren tutore izango da gehien jota.
|
La ciencia de la biodiversidad y el cambio climático |
Ainhoa Magrach |
- Klima-aldaketari lotutako kontzeptu nagusiak ulertu
- Biodibertsitatean aldaketa globalaren efektuak ulertu
- Klima-aldaketari moldapen- eta arintze-neurriak ezagutu
|
- Zer da klima-aldaketa? Historia eta ebidentziak
- Klima-aldaketaren etorkizuneko inpaktuak
- Biodibertsitatea: definizioa, antolakuntza mailak, zerbitzu ekosistemikoak
- Biodibertsitate galera
- Klima-aldaketa, biodibertsitatea eta multilateralismoak: IPCCra eta IPBESera sarrera
|
Ciencia y Artes |
Margarita De Lorenzo Reizabal |
- Musika entzumenean parte hartzen duten zenbait soinu-fenomeno identifikatu, baita haiei lotutako prozesu kognitibo eta psikopertzptiboak
- Artearen, zientziaren eta filosofiaren arteko berezko harremanak ulertu
- Musikaren eboluzio historikoa ezagutu, baita ezagutza zientifikoaren bestelako alorrekin (soziologia, psikologia, gainerako arte eta gizarte zientziak) duen harreman dialektikoa
|
- Soinua eta gure entzumen-sistema. Zergatik entzuten dugu modu bereizian? Borondatezkoa da entzumena? Entzumenaren oinarri fisiologikoak eta psikologikoak
- Parametro musikalak: musika objetibatzen eta neurtzen. Armonia, melodia eta erritmoa. Eta gainerakoa?
- Adierazpen artistikoen arteko topalekua. Ikuspuntu estetiko-filosofikotik artea orrazten. Musikaren, pinturaren, eskulturaren eta bestelako adierazpen artistikoen arteko loturak. Edertasun kontzeptua eta proportzioa
- Artea eta emozioak. Zergatik hunkitu dezake musikak? Zeintzuk dira artearen osagai “emotiboak”? Musika-esferak eta giza-esferak. Musika-kolore harremana (musika-sinestesia)
- Artea, hizkuntza eta komunikazioa. Artea hizkuntza kodifikatu gisa. Musika komunikazio sistema gisa. Posible da arteak ezer ez komunikatzea?
|
Introducción a la Neurociencia |
José Ramón Alonso Peña |
- Nerbio-sistemaren egitura eta funtzioa ezagutu
- Gure portaeraren oinarri neuronalak ulertu
- Gaitz mentalen substratu biologikoa esploratu
|
- Nerbio-sistemaren antolaketa
- Nerbio-sistemaren ikerketa metodoak
- Nerbio transmisioa. Transmisoreak eta hartzaileak
- Memoria eta ikasketa. Emozioak. Loa.
- Portaeren base neurobiologikoa
- Gaitz mentalak eta burmuinari buruz erakusten dutenak/li>
|
Matemáticas de la Vida Cotidiana |
Clara Grima Ruiz |
- Egoera komunean “egitate matematikoa” topatzen saiatu
- Arazo komunak matematikoki zelan modelatu transmititzen jakin
- Datuak modu zuzenean interpretatu
|
- Datuak: Estatistika eta probabilitatea
- Hurbilketaz eta erlazioez
- Matematika zineman
- Matematika mugikorrean
- Matematika eta osasuna
|
Bioquímica de la Vida Cotidiana |
José Manuel López Nicolás |
- Elikagai sektorearen egoera eta produktu berrien agerpenaren kausak aztertu
- Saltokietan dauden elikagai talde berrien ezaugarri nagusiak analizatu
- Elikagaien sektorearen gaineko etorkizuneko aurreikuspenak ezagutu
|
- Elikagai biofuntzionalak eta elikagai-osagarriak
- Elikagai biologikoak
- Elikagai bioteknologikoak
- Elikagai berriei sarrera
- Nanoelikadura, kronoelikadura eta elikagaien sektoreko bestelako etorkizun perspektibak
|
Fuentes y Usos de la Energía |
Patricia Aranguren Garacochea |
- Egungo eremu energetikoa kokatu. Kontsumoaren eta produkzio energetikoaren historia
- Egungo kontsumo energetikoa analizatu eta gutxitzeko aukerak aztertu
- Energia berriztagarriekin eskaera energetikoa asetzeko aukera analizatu
|
- Energia. Historia eta neurtzeko unitateak
- Produkzio energetiko berriztagarria eta ez berriztagarria
- Kontsumo energetikoa
- Kontsumo energetikoaren murrizketa
- Energia berriztagarriengandik bizitzerik bada?
|
Introducción a la Inteligencia Artificial |
Humberto Bustince Sola |
- Adimen artifizialaren oinarrizko printzipioak ulertu
- Adimen artifiziala aplikatu daitezkeen arazoak ikasi
- Adimen artifizialaren oinarrizko teknikak ezagutu
|
- Zer da adimen artifiziala? Sarrera
- Adimen artifizialaren oinarrizko teknika batzuk I: Soft Computing
- Adimen artifizialaren oinarrizko teknika batzuk II: Sare neuronalak eta Deep learning
- Adimen artifizialaren aplikazioak I
- Adimen artifizialaren aplikazioak II
|
Proiektua |
Juan Ignacio Pérez Iglesias,
Antonio Casado da Rocha |
- 10 minutuko aurkezpen bat bideo formatuan proiektatu, dokumentatu, egin eta zabaltzea.
|
-
- Ikasle bakoitzak kultura zientifikoaren gai bat aurkeztuko du, bere master tutorearen laguntzaz aukeratua eta landua. Masterreko irakasle bakoitza 1 edo 2 ikasleren tutore izango da gehien jota.
|
Introducción a la Filosofía de la Ciencia |
Arantza Etxeberria Agiriano |
- Zientziaren filosofiaren kontzeptuzko alderdiak deskribatzea eta ulertzea.
- Zientziaren filosofiaren arazo nagusiak aztertzea eta kritikoki baloratzea.
- Eztabaidek zientzian eta filosofian dituzten inplikazioak aztertzea.
|
- Objektibitatea: behaketa eta arrazonamendu zientifikoa.
- Errealismoa: Benetan hitz egiten du zientziak mundu errealaz?
- Errepresentazioa: teoriak, ereduak, esperimentuak.
- Sailkapena: klase naturalak, gizarte eraikuntza, estereotipoak.
- Balioak: Zientzia eta inporta zaiguna.
|
Epistemología y Cultura Científica |
Jon Umerez Urrezola |
- Kultura zientifikoaren kontzeptua ezaugarritzea eta aztertzea.
- Kulturen arteko erlazioari buruzko ikuspegiak ezagutzea, eta zientziaren eta gizartearen arteko harremana.
- Ikuspegi epistemologiko kritikoan arakatzea.
|
- Kultura zientifikoa: kontzeptua, zientzia-gizarte harremana.
- Bi kulturen ikuspegia eta hirugarren kultura (Snow).
- Ikuspegi kritikoen berrikuspena: Bernalen tradizioa, zientzia konprometituko taldeak, zientzia hiritarra, etab.
- Hirugarren kultura garaikidea eta zientzien gerra.
- Ikuspegi epistemologikoa zientziatik: science criticism.
|
Conocimiento y Valores |
Agustin Arrieta Urtizberea |
- Ezagutza eta ezagutza zientifikoa gutxieneko maila batean ezaugarritzea.
- Errealitatearekin bat etorriko den zientziaren irudi bat garatzea.
- Balio epistemikoen (hala nola objektibitatea edo justifikazioa) eta balio ez-epistemikoen (etikoak, estetikoak, politikoak, ekonomikoak) arteko erlazio korapilatsua aztertzea ezagutza zientifikoaren garapenean.
|
- Ezagutza eta ezagutza zientifikoa. Oinarrizko kontsiderazioak.
- Zientziari buruzko ohiko irudi desegokiak.
- Ezagutza zientifikoaren oinarrizko ezaugarriak: balio epistemikoak.
- Balio ez-epistemikoen (etikoak, politikoak, ekonomikoak…) eragina zientzian. Pentsamendu feministaren ekarpenak.
- Ondorioak: argi-itzalak zientziaren eta egungo gizartearen arteko harremanean.
|
Filosofía, Ciencia y Literatura |
Laura Menatti |
- XXI. mendeko gai zientifikoak transmititu dituzten obra literarioak analizatzea
- Literatura dibulgazio zientifikorako, ezagutzen difusiorako eta sentsibilizazio etikorako tresna izan dela eta dela ulertu
- Zientzien eta humanitateen arteko diziplina arteko ikuspuntua garatu
|
- Ekologia eta ingurugiro etika
- Bidegabekeria epistemikoa
- Medikuntza eta humanitate medikuak
- Klima-aldaketa eta post-humanitatea
- Psikologia eta harremanak
|
Ciencia y Género |
Mari Lires |
- Ikuspegi kritikoa garatzea genero ikuspegitik, jakintza zientifikoaren eraikuntza, ekoizpen eta aplikazioari buruzko gogoetan.
- Hezkuntza zientifikoaren curriculumean sar daitezkeen zientzien gizarte alderdiak identifikatzea, zientziak berrinterpretatzeko giza eraikuntza gisa, haien izaera kolektiboa eta diziplinartekoa nabarmenduta.
- Ikusezina ikusaraztea, emakume zientzialariak nabarmentzea Zientziaren eta Teknologiaren Historian, eta haien ekarpenak aztertzea, bai zientzia “ofizialean” bai gizadiaren garapenean.
|
- Kontzeptuak argitzea eta gaia aurkeztea.
- Epistemologia feministak. Generoari eta Zientziari buruzko ikerketa korronte eta lerro nagusiak.
- Androzentrismoak zientzian izan duen eraginaren berrikuspen kritikoa. Eragin androzentrikoa ikerketa zientifikoetan.
- Emakume zientzialari eta asmatzaileen ikusezintasuna Zientziaren Historian.
- Hezkuntza zientifikoa genero ikuspegitik.
|
Ciencia, Tecnología y Sociedad |
Ekai Txapartegi Zumeta |
- Gai izatea egungo zientziaren eta teknologiaren inpaktu politiko, ekonomiko, sozial eta kulturalak aztertzeko. Bereziki, berrikuntza disruptiboen kasuan.
- Zientziaren eta teknologiaren bi interpretazio esparru alderatzea: Lehiakortasuna, berrikuntza eta aldaketa vs Iraultza, aurrerapena eta garapena
- Gogoeta egitea filosofiak gizarte tekno-zientifikoan duen lekuaz.
|
- Zientziaren eta teknologiaren politika.
- Berrikuntzaren definizioa eta ontologia.
- Berrikuntzaren axiologia.
- “Disrupzioaren” dilema: Aurrerabiderik gabeko berrikuntza.
- Erantzukizuna eta aurrerabidea.
|
El Universo a Grandes Rasgos |
Javier Armentia Fructuoso |
- Komunikazio zientifiko material gisa Astronomia ezagutzak hartu
- Zientzia basikoa popular zelan izan daitekeen ulertu
- Zientzia honetarako eta bestelakoetarako komunikazio estrategiak ezarri
|
- Zer da unibertsoa? Behaketa astronomikoa
- Big Bangetik Eguzki Sistemara
- Eboluzio biologikoa, hautespen naturala, geneak eta eboluzio kulturala
- Espazioaren esplorazioa
- Galdera apartak, kosmologia eta bizitza
- Astronomia, zientzia zaharra eta popularra
|
Proiektua |
Juan Ignacio Pérez Iglesias,
Antonio Casado da Rocha |
- 10 minutuko aurkezpen bat bideo formatuan proiektatu, dokumentatu, egin eta zabaltzea.
|
-
- Ikasle bakoitzak kultura zientifikoaren gai bat aurkeztuko du, bere master tutorearen laguntzaz aukeratua eta landua. Masterreko irakasle bakoitza 1 edo 2 ikasleren tutore izango da gehien jota.
|
Introducción a la Historia de la Ciencia |
Jaume Navarro Vives |
- “Zientzia” izena duen horren izaera historikoaren inguruko gogoeta egitea
- Zientziaren historiografiaren auzi nagusiak planteatzea:
- Zientziaren Historia vs Zientzien Historia, Positibismotik Konstruktibismora
- Diziplina zientifikoen izaera historikoa, zientziaren eta gizartearen arteko harremanaz, zientziaren eta boterearen artekoaz, zientziaren eta erlijioaren artekoaz, e.a.
|
- Zientziaren Historiaren Historia
- Iraultza zientifikoaz eta Zientziaren iraultzez
- Zientzi(are/e)n lekua Kulturan Historian zehar (1): klasifikatu eta kontrolatu
- Zientzi(are/e)n lekua Kulturan Historian zehar (2): laborategiak, unibertsitateak, fabrikak eta museoak
- Zientzi(are/e)n lekua Kulturan Historian zehar (3): zientziaren eta zientzian balioen historia
|
Epistemología Histórica |
Julián Pacho Garcia |
- Testuinguru historikoak eta aktibitate kognitiboaren arteko oinarrizko alderdien inguruko informazio sistemikoa eskaini
- Epistemiologia klaseen eta ezagutza moten inguruko oinarrizko nozioak transmititu
- Ezagutza prozesu intrahistoriko gisa, epistemiologiaren historia parte duena, ulertarazi
|
- Epistemiologiaren historia eta epistemiologia historikoa. Gai orokorrak
- Epistemiologia histrikoaren jatorria, teoriak eta zereginak
- Testuinguru historikoa eta demarkazio arazoa. Genero epistemiko isolagarria da ezagutza zientifikoa?
- “Bi kulturen” kasua: balio epistemikoen testuinguru historiko-soziala
- Ezagutzaren marko intrakulturala eta marko interkulturala
- Epistemiologiaren historizazio globala: ezagutzaren eboluzio naturala eta eboluzio kulturala
|
Historia de la Ciencia en Europa |
Javier Ordoñez Rodríguez |
- XIX. eta XX. mendeetan zehar diziplina zientifikoen garapena eta sorrera azaltzea
- Prozesu hori kultura garaikidearekin erlazionatu, zientziak gure garaiko kultura sozial eta politikoaren parte direla ulertarazteko
- Sortzen duten aktoreen ardura nabarmentzea
|
- Zientziak iraultza frantsesean eta erromantizismoan: zientzien sorrera diziplina positibo natural eta sozial gisa
- Oso txikien eta nahiko handien zientziak XIX. mendean: atomoak, zelulak eta izarrak
- Zientziaren (balizko) krisiez: matematikaren fundamentuak, materiaren fundamenduak, bizitzaren fundamentuak
- Zientziak eta gerrak XX. mendean: ondorioak eta arduraren eta generoaren inguruko debateak
- Zientzia apaletik Big Sciencera: zelan zientzien proiektuek gizarte guztietan eragina duten
|
Historia de la Ciencia en Oriente |
Antonio Sánchez Martínez |
- Ekialdean ezagutza teknologikoaren eta zientifikoaren sorrera, garapena, transmisioa eta zirkulazioa analizatzea, baita Zientziaren eta Teknologiaren Historiari egindako ekarpenak
- Ekialdeko Asian eta mundu islamikoan zientziarekin eta teknologiarekin lotutako arazo filosofikoak eta historiografikoak eztabaidatu/li>
- Mendebaldeko zientziaren historiaren eta ekialdeko zientziaren historiaren arteko konexioak ezarri eta ezberdintasunak identifikatu
|
- Ekialdeko zientziaren historiaren inguruko kontzeptu eta arazo historiografiko nagusiak
- Zientzia helenikoa Asian eta Afrikan. Babilonia, Egipto eta Grezia
- Zientzia eta teknologia inperio akemenidan (persiarra)
- Zientzia eta teknologia Antzinako Indian
- Zientzia islamikoaren sorrera. Bagdadetik Al-Andalusera
- Zientzia bizantziarra eta Ekialdeko erromatar inperioa
- Ekialdeko konexioa (merkataritza-bideak eta gatazkak). Abbastar Kalifatza vs Tang Dinastia
- Ming dinastia eta sarraldi jesuita Txinan
- Zientzia eta teknologia Korean
- Zientzia eta teknologia Japonian. Garai pre-modernotik Meiji errestauraziora
|
Historia de la Ciencia en América Latina |
Gisela Mateos González |
- Azken 20 urteetako zientziaren historiografia ezagutzea
- Latinoamerikan zientziaren historiografia orraztu eta aztertu
- Latinoamerikan zientziaren historiaren, XVI.-XX. mendeak, kasu azterketak ezagutu
|
- Zientziaren historiaren egungo egoeraren egoera orokorra
- Zientziaren historiaren korronteak Latinoamerikan
- Zientziaren historia amerikar kontinentearen aldi kolonialean, (XVI.-XVIII. mendeak)
- Zientziaren historia deskolonizazioan eta nazio berrien eraikuntza aldian, XIX. mendea
- Zientziaren historia Latinoamerikan XX. mendean
- Komunitate zientifikoen finkatzea
|
Científicas de Ayer y Hoy |
Marta Macho Stadler |
- Historian zehar emakume zientzialarien ekarpenak irakatsi, aitzindarietatik hasi eta egungo zientzialariei arte
|
- Aitzindariak: sendalariak, alkimistak, abadesak
- Emakumeak izarrei so
- Emakume izena du biomedikuntzak
- Matemáticas con M de mujer
- Kimika: etxetik laborategira
- Zientzialari emakumeak fisika egiten
- Emakumeak programazioan
- Asmatzaileak, ingeniariak, teknologoak, eta etorkizuna?
|
Introducción a la Historia de la Tierra y de la Vida |
Xurxo Mariño Alfonso |
- Kosmosaren inguruko gure ezagutzaren ikuspegi orokorra lortu: garapen tenporala, eratzen duten partikulak eta gobernatzen duten indarrak
- Ezagutzen den unibertsoan Lurraren kokalekua ulertu: garapen tenporala eta bizitzaren eboluzioa
- Giza-leinuaren oinarrizko xehetasunak ezagutu, Homo generoaren eboluzioa eta Homo sapiens berezi egiten duten ezaugarriak (autokontzientzia, pentsamendu sinbolikoa, hizkuntza, gizartekoitasuna, kultura)
|
- Planeta harritsu baten atsekabeak
- Eboluzio biologikoa, hautespen naturala, geneak eta eboluzio kulturala
- Giza berezitasuna
|
Proiektua |
Juan Ignacio Pérez Iglesias,
Antonio Casado da Rocha |
- 10 minutuko aurkezpen bat bideo formatuan proiektatu, dokumentatu, egin eta zabaltzea.
|
-
- Ikasle bakoitzak kultura zientifikoaren gai bat aurkeztuko du, bere master tutorearen laguntzaz aukeratua eta landua. Masterreko irakasle bakoitza 1 edo 2 ikasleren tutore izango da gehien jota.
|